Вишиванка: культурний скарб Закарпаття

Фото ілюстративне

Вишиванка на Закарпатті – це не лише одяг, а й важлива частина культурної спадщини, яка пережила випробування часом і залишається живою та актуальною в сучасному світі. Вона не лише красива зовні, а й має глибокий символізм і є відображенням багатогранності та різноманіття української культури

Вишиванка на Закарпатті не просто одяг, а й своєрідна мова, яка розповідає про історію, традиції та духовність кожного регіону. Давайте докладніше розглянемо різновиди вишиванок, які можна зустріти на Закарпатті.

Рахівщина: складність геометричних фігур

На Рахівщині вишиванки відзначаються великою увагою до деталей та розкішшю квіткових мотивів. Кожен квітковий візерунок має своє значення – від символіки природних явищ до відображення етнічної спадщини. Головною її характерною особливістю є орнамент, який складається з геометричних фігур різної складності. В їхній основі, як правило, знаходиться ромб чи півромб, варіантність яких і створює різноманіття візерунку.

Тячівщина: геометрична симетрія

У Тячівщині вишиванки вражають своєю геометричною симетрією та вишуканістю візерунків. Геометричні орнаменти можуть мати різні символічні значення, від відображення космічних сил до відтворення архітектурних мотивів та етнічної спадщини.

Берегівщина: колорит культурного розмаїття

На Берегівщині вишиванки вражають своєю яскравістю та колоритом, які відображають багатство культурного розмаїття регіону. На Берегівщині, яку населяють переважно етнічні угорці, в повному обсязі використовуються традиційні угорські орнаменти і кольорові поєднання – бордового, червоного, темно-синього кольорів на білому фоні, рідше – жовтого з чорним та фіолетового.

Ужгородщина: духовне спокійство

Ужгородщина відома своїми вишуканими вишиванками, які відзначаються символікою та орнаментами, що відображають духовне спокійство та глибину душі карпатського народу. Тут кожен візерунок має своє особливе значення, що передається з покоління в покоління. Вишивка Ужгородського району, та, зрештою, й Перечинського, і частини Великоберезнянського зазнала впливу угорських та словацьких мотивів, особливо, що стосується кольорової палітри.

Будьте першим, поділіться враженням про публікацію.

Залишити відгук

Вашу email адресу не буде опубліковано.


*